نسخه های طب سنتی برای درمان برخی از بیماری ها-
نسخه های طب سنتی برای درمان برخی از بیماری ها-

نسخه های طب سنتی برای درمان برخی از بیماری ها


 

خواب و بی خوابی شدید

برای ایجاد آرامش و خواب خوب و مقابله با بیخوابی بایستی یک لیوان پنج قسمت شود و سپس عرق اسطوخودوس سه واحد از یک لیوان+ یک واحد از لیوان+ یک واحد از لیوان بهارنارنج + یک واحد از یک لیوان بادرنجبویه مخلوط شده و یک ساعت قبل خواب تا ۱۴ روز میل شود و سه روز استراحت و چند مرحله بدین نحو انجام شود تا اخلاط کثیف سرتان شستشو شود.

در اتاق خواب گل نرگس و گل مریم برای استشمام قرار داده شود. شام سرشب خورده شود و از خوردن غذاهای سرد مانند عدس، ماست، ماهی پرهیز شود.

درمان قطعی و سریع سینوزیت

برای درمان سینوزیت یک روش درمان قطعی و سریع را ابداع کرده اند که بسیار مجرب است، بدین صورت که تخم مرغ را آبپز کرده و پوست آن را می گیرند و به صورت داغ روی گودی مابین بینی و چشم (محل سینوس ها) یک طرف صورت می گذارند تا این که دیگر گرمای تخم مرغ را نتوانند تحمل کنند، بلافاصله تخم مرغ را روی طرف دیگر صورت قرار می دهند تا زمانی که تحمل گرما برایشان سخت شود.

این عمل را تازمانی که تخم مرغ گرمای خود را از دست می دهند تکرار می نمایند که معمولا ۶-۵ دقیقه به دراز می کشد، شما حتی می توانید تخم مرغ را دوباره در آب جوش بیندازید و دوباره این عمل را تکرار کنید. توجه داشته باشید هرچه مدت زمان تخم مرغ در محل بیشتر باشد برای درمان بهتر است به شرطی که پوست صورت آسیبی نبیند. شما پس از ۲۰ دقیقه از پایان کار خواهید دید که از مغز سرشما چیزهایی به حرکت در می آید و سینوس های شما به طور کامل باز می شوند.

درمان افت ناگهانی فشارخون

زمانی که دچار افت ناگهانی فشارخون شده اید موارد ذیل جهت درمان اورژانسی توصیه می گردد.

مقداری چای دارچین میل نمایید تا به سرعت تاثیر آن را در بالا بردن فشارخونتان مشاهده نمایید برای این کار بار توجه به این که تهیه دم نوش از چوب دارچین مقداری زمانبر است توصیه می شود از پودر دارچین استفاده نمایید و مقداری از پودر آن را داخل را داخل آب جوش ریخته، بعد از چند دقیقه که دم کشید با عسل شیرین کنید و میل نمایید.

اگر دارچین دم دست نبود و امکان مصرف آن را نداشتید، مصرف مقداری نمک دریا میتواند برای رفع افت فشار خون نافع باشد.

مصرف شربت زنجبیل و عسل نیز برای بالا بردن فشارخون مفید می باشد.

افرادی که دارای مشکل پایین بودن فشارخون می باشند (نه این که به صورت ناگهانی فشارشان افت کرده باشد) باید مواد غذایی سرد را با مصلحشان میل نمایند و همچنین مصرف گوشت گنجشک در دراز مدت در رفع مشکل افت فشارخون آنها مفید بوده و فشارخون را بالا می برد. در بین گوشت ماکیان، گوشت کبوتر فشاررا پایین می آورد، لذا برای افراد دارای فشارخون بالا مصرف این گوشت توصیه می شود.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

چهار × 3 =