نسخه های طب سنتی برای درمان برخی از بیماری ها-
نسخه های طب سنتی برای درمان برخی از بیماری ها-

نسخه های طب سنتی برای درمان برخی از بیماری ها


 

استرس

یکی از محتمل ترین حالت هایی که امکان دارد در همه ایام گریبانگیر انسان شود، استرس است. طالبی میوه ای است که حکما برای غلبه بر استرس به مصرف آن تاکید بسیار کرده اند. همچنین مصرف یک لیوان شربت گل گاوزبان و شربت اسطوخودوس نیز می تواند در کاهش استرس نقش بسیار مهمی داشته باشد.

سردرد

سردرد عارضه ای که در تمام ایام سال ممکن است به سراغ افراد بیاید که پیشگیری و درمان آن در این ایام اهمیت می یابد. از بین میوه ها میوه سیب و انبه برای فرونشاندن سردرد توصیه می شوند. همچنین اگر منشا سردرد بالا بودن فشارخون باشد می توان به پرتقال و آب غوره رجوع کرد. همچنین دم کرده بابونه و برگ بید برای سرکوب کردن انواع سردردها به غیر از سردردهای فشارخونی توصیه می شود. از بین عرقیات نیز بیدمشک سفارش می شود. همچنین از بین شربت ها، شربت خاکشیر و سکنجبین توصیه می گردد.

تبخال

تبخال علل گوناگونی مانند عفونت های شدید ویروسی، نور مستقیم خورشید، چرخه قاعدگی، تب، مواجهه با سرما و … می تواند داشته باشد اما در ایام نوروز در غالب موارد علت تنش های عصبی و روانی است. در زمان بروز تبخال مصرف سیب توصیه شده است.

همچنین یک ماسک بسیار کارآمد و مفید برای برطرف کردن این ورم مزاحم می تواند شامل مقداری پودر سماق به همراه مقداری برگ سرز کوهی باشد این مخلوط را در آب جوش دمکرده و روزانه چند بار با پنبه بر روی تبخال بمالید.

دندان درد

گیاه میخک یکی از مفیدترین و کارآمدترین گیاهان برای سرکوب این درد اذیت کننده می باشد و پودر این گیاهان در اکثر عطاری ها موجود است. در هنگام مواجهه با دندان درد مقداری از این پودر را بر روی موضع درد بریزید.

 

منبع: بوعلی دارو


 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

سه × سه =