نسخه ی بوعلی سینا برای بی خواب ها
نسخه ی بوعلی سینا برای بی خواب ها

نسخه ی بوعلی سینا برای بی خواب ها


 

دلیل بی خوابی از دیدگاه طب سنتی به خشکی مغز باز می گردد؛ وقتی مغز به اندازه کافی رطوبت نداشته باشد، بی خوابی ایجاد می شود. خشکی مغز می تواند همراه با گرمی یا سردی باشد.

بی خوابی که به دلیل خشکی و گرمی ایجاد می شود، به این شکل است که فرد در ابتدا نمی تواند به راحتی به خواب برود و نزدیک سحر احساس خواب برای فرد ایجاد می شود.

افرادی که به دلیل خشکی و گرمی نمی خوابند، کنار تخت خود آب می گذارند تا مدام از آن بنوشند.این دسته از افراد در هوای سرد و مرطوب به راحتی می خوابند.

سنبل الطیب

سنبل الطیب یکی از گیاهانی است که می توان در درمان بی خوابی از آن کمک گرفت. این گیاه تاثیر فوق العاده ای در درمان بی خوابی دارد، به شرط آن که از نوع تازه ی گیاه استفاده شود.باید تکه های ریشه سنبل الطیب را در قوری به همراه دو لیوان آب جوش ریخت و پس از دو تا سه دقیقه جوشیدن آن را دم کرد.

پرخوری و یائسگی می تواند بی خوابی افراد را تشدید کند. برای رفع بی خوابی می توان یک نوع سوپ درست کرد. برای درست کردن این سوپ باید از جو، لپه و برنج استفاده کرد.هم چنین می توان در این سوپ، کدو حلوایی و یکی دوبرگ کاهو ریخت و علاوه بر آن، می توان گشنیز، هویج  و شیر نیز اضافه کرد.

طبق طب ابوعلی سینا، مصرف دمنوش هایی چون گل گاوزبان، اسطوخودوس و بادرنجبویه آرامش خاطر را به انسان هدیه و افراد را از بی خوابی نجات می دهد.

بهارنارنج

خیلی افراد با خاصیت آرام بخش و خواب آور بهارنارنج آشنایی دارند و از آن برای رفع مشکل بی خوابی استفاده می کنند.

بهارنارنج را می توان به شکل دمنوش، شربت یا عرق استفاده کرد. در واقع این گیاه بیشتر مناسب سوداوی مزاج هاست. برای درست کردن دمنوش بهارنارنج، کافی است ۱۵ گرم از آن را داخل قوری بریزید و ۱۰ تا ۳۰ دقیقه دم کنید و پس از صاف کردن بنوشید.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

شش + بیست =