چرایی استفاده از سبزی و ادویه در طب سنتی
چرایی استفاده از سبزی و ادویه در طب سنتی

چرایی استفاده از سبزی و ادویه در طب سنتی



با دارچین هوس شیرینی خوردن را در خود کم کنید

دارچین یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدانی در بین ادویه جات است و حساسیت به انسولین را افزایش می دهد.این ماده با افزایش سوخت و ساز، قند خون را کاهش می دهد.

با جعفری سم زدایی کنید.

جعفری به شدت ادرار آور است.این سبزی احتباس آب را با سم زدایی در کلیه کاهش می دهد.

با زیره به جنگ حالت تهوع بروید

زیره برای گوارش بسیار مفید است و در سنت های قدیم برای درمان معده درد، سوء هاضمه، اسهال، تهوع و حالت تهوع صبحگاهی استفاده می شد.

 زردچوبه بی نظیر!

زردچوبه در واقع معدن ترکیبات ضدالتهابی است. تحقیقات نشان داده است که کور کومین موجود در زردچوبه باعث پیشگیری و حتی درمان سرطان می شود.

سیر دشمن سرماخوردگی و تب

وقتی که حرف از مبارزه با سرماخوردگی و تب می شود، سیر بهترین دوست شماست. سیر دارای خواص ضدمیکروبی علیه باکتری ها و ویروس ها است. برای اینکه بتوانید بیشترین بهره را از خواص ضدبیماری آن ببرید باید آن را له کرده یا خرد کنید و اجازه بدهید تا قبل از پختن مدتی به همان صورت بماند.

مسکن زنجبیل!

زنجبیل یک عامل ضدالتهابی قوی است. یک قطعه بزرگ از آن در آب داغ یک راه عالی برای تسکین التهاب، خصوصا در شرایطی مثل غفونت گلو، آرتریت یا درد مفاصل است.

رزماری و حافظه!

رزماری با حفظ انتقال دهنده های عصبی مغز، باعث بهبود عملکرد مغزی می شود. این پروسه خود باعث بهبود حافظه و جلوگیری از زوال عقلی می شود.

مریم گلی

مریم گلی به علت خاصیت سم زدایی که در بدن دارد به عنوان یک گیاه تصفیه کننده شناخته شده است و مشکلاتی از جمله التهاب لثه (بیماری لثه) و آرتریت روماتوئید را درمان می کند.

دارویی به نام خردل!

مدت هاست که به دانه های خردل بیشتر به عنوان یک گیاه دارویی نگاه می شود تا یک ماده غذایی. خردل هم مانند سایر سبزیجات خانواده براسیکا (کلم،کلم بروکلی،کلم پیچ)، حاوی ترکیبات ضدسرطان فراوانی است و علاوه بر این در طب چینی از خردل برای تقویت قوای جنسی استفاده می شود.

منبع:  بوعلی دارو


یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

چهار + شانزده =