کاهش استرس و اضطراب در طب سنتی
کاهش استرس و اضطراب در طب سنتی

کاهش استرس و اضطراب در طب سنتی


 

ماهی

ماهی ها بدلیل داشتن اسیدهای چرب امگا۳، التهاب را در بدن کاهش داده و در کنترل استرس موثر خواهند بود. سعی کنید انواعی از ماهی های پرچرب از جمله سالمون و کاد را در برنامه غذایی روزانه تان داشته باشید.

اسفناج

اسفناج و سایر سبزیجات سبزرنگ و برگی شکل حاوی منیزیم، در کاهش اضطراب موثرند. مصرف مقادیر کافی از منیزیم، سطوح کورتیزول در گردش را تنظیم می کند. غلات کامل، برنج تصفیه نشده و انواع لوبیاها از دیگر منابع منیزیم محسوب می شوند.

بذر کتان

مصرف این دانه گیاهی به واسطه دارا بودن ترکیبات مغذی متعدد از جمله اسید چرب امگا۳ می تواند کاهش دهنده استرس باشد. بذر کتان عمدتا بصورت دانه های بو داده و یا روغن در سالادها یا بصورت ادویه در پخت غذاها استفاده می شود.

چای گیاهی

در پایان یک روز پرمشغله، نوشیدن انواع چای های گیاهی گرم، بهترین گزینه برای کاهش استرس و استراحت است. چای بابونه تشکین دهنده مناسبی برای بیخوابی است. ریشه سنبل الطیب استرس و اضطراب را کاهش می دهد و به بهبود کیفیت خواب کمک می کند. سایر انواع چای که نوشیدن آنها در کاهش استرس قابل توصیه است شامل دم کرده ریشه گل سرخ ، چای لیمو می باشد. در مقابل از مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین که استرس زا هستند، پرهیز نمایید.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

3 − دو =