کاهش دردهای اسکتی و عضلانی و جلوگیری از پوکی استخوان
کاهش دردهای اسکتی و عضلانی و جلوگیری از پوکی استخوان

کاهش دردهای اسکتی و عضلانی و جلوگیری از پوکی استخوان


کاهش دردهای اسکتی و عضلانی : یکی از بهترین داروهای گیاهی که به عنوان ضد درد برای کاهش دردهای اسکلتی به خصوص همراه با تورم در مفاصل از جمله زانو توصیه می شود ، زنجفیل یا زنجبیل ریشه است ، ریزوم های گیاهی که ما آن را در ایران نداریم و ریشه این گیاه عمدتا از هندوستان و کشور های شرق آسیا به ایران وارد می شود.

آزمایش هایی که روی زنجبیل انجام شده نشان می دهد اثر مصرف این ماده تقریبا برابر با بروفن می باشد با توجه به این که زنجبیل جزو گیاهان بسیار تند و تیز وگرم محسوب می شود مصرف مقدار زیاد آن به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا می تواند موجب تحریک و آزردگی معده و روده شود و التهابات یا زخم هایی در آنها ایجاد کند.

میزان مصرف مجاز زنجبیل به تازه بودن یا نبودن آن بستگی دارد . اگر زنجبیل خشک شده و شکل پودر درآمده باشد می توان در روز حدود ۳ گرم از آن یا معادل یک قاشق چای خوری پر را استفاده کرد اما اگر قصد دارید زنجبیل تازه مصرف کنید نباید بیشتر از ۱۰ گرم از آن را بخورید .

توجه داشته باشید: 

اگر آسیب دیدگی شما به همراه پوکی استخوان می باشد حتما در کنار برنامه غذایی خود از سنجد استفاده کنید .

یکی دیگر از گیاهانی که برای پوکی استخوان یا کاهش دردهای اسکلتی کاربرد دارد ، میوه سنجد است.جالب اینکه هم قسمت گوشتی و آردی سنجد و هم هسته آن باید مورد استفاده قرار بگیرد زیرا تحقیقات سال های اخیر نشان می دهد هسته سنجد هم مانند قسمت گوشتی میوه همان خاصیت ها را دارد . بنابراین توصیه می شود میوه سنجد را پس از خشک کردن به طور کامل پودر کنید و سپس به مصرف برسانید

 

منبع:  بوعلی دارو


 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

7 + 12 =