درمان گلو درد با نسخه های طب سنتی
درمان گلو درد با نسخه های طب سنتی

درمان گلو درد با نسخه های طب سنتی


لیمو و عسل

یکی از موثرترین درمان های خانگی برای تسکین گلودرد، استفاده از معجون آب جوش با عسل و لیمو است. عسل واقعا توانایی قابل توجهی در مقابله با سرفه دارد.

پوره سیب زمینی

غذاهای دارای بافت پوره ای و نرم، مانند پوره سیب زمینی، برای افرادی که گلودرد دارند، واقعا مناسب هستند. در واقع، سیب زمینی هیچ خاصیت دارویی ویژه ای برای درمان گلودرد یا سرفه ندارد، اما افراد دچار گلودرد می توانند به راحتی آن را بخورند.

مریم گلی

مریم گلی فقط به دلیل عطرش مهم نیست زیرا سه ویژگی مهم دیگر دارد؛ ضدعفونی کننده؛ ضدباکتری و قابض ، به همین دلیل است که در درمان های سنتی معمولا از مریم گلی برای درمان گلودرد استفاده می شود.

چای با بونه

بابونه، گیاه دارویی دیگری است که جایگاه ویژه ای در درمان های سنتی گلودرد دارد. این گیاه بیشتر از همه به علت خاصیت ضددرد آن شناخته می شود، اما خاصیت ضدگرفتگی هم دارد و در نتیجه سرفه و گلودرد را تسکین می دهد.

پیشنهاد ضدسرفه

زنجبیل  

یکی از بهترین خوراکی ها برای درمان سرفه زنجبیل است. اگر می خواهید سرفه خیلی سریع برطرف شود، باید چای زنجبیل بنوشید یا چند تکه زنجبیل را بجوید. می توانید از عسل برای شیرین کردن چای زنجبیل کمک بگیرید. زنجبیل خاصیت ضدالتهابی ویژه ای دارد که به درمان سرفه و دیگر علائم همراه آن کمک می کند.

منبع: بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

1 × 3 =