آیا پاستیل برای استخوان سازی خوب است؟
آیا پاستیل برای استخوان سازی خوب است؟

آیا پاستیل برای استخوان سازی خوب است؟


پاستیل ، اسنکی است که به عنوان بدون چربی، بدون مواد نگهدارنده و محتوی۱۰۰ درصد ویتامین C با میوه های طبیعی برچسب می خورد و کاملا سالم به نظر می رسد!

اما در واقع این گونه نیست. براساس یک مطالعه جدید ، ۸۵ درصد از اسنک های میوه ای که به فروش می رسند، مقدار شکر بیشتری از صمغ میوه دارند.

ژلاتین موجود در پاستیل از نوع ژلاتین حیوانی است و ژلاتین در واقع نوعی پروتئین بی کیفیت است و میزان پروتئین موجود در پاستیل بسیار کمتر از پروتئین گوشت، شیر و تخم مرغ و … است و بسیاری از اسیدهای آمینه ضروری را ندارد، بنابراین پروتئینی نامرغوب است که نسبت به سایر پروتئین ها ارزش غذایی بسیار پائینی دارد و منبع خوبی برای تامین کلسیم و سایر ریزمغذی های مورد نیاز بدن نیست.

طعم های میوه ای و نوشابه ای و … هم فقط و فقط به دلیل اسانس و طعم دهنده های مصنوعی است و هیچ فرقی بین پاستیل نوشابه ای و میوه ای وجود ندارد.

دنبال ویتامین و موادمعدنی نباشید: هر یک مشت پاستیل تقریبا هیچ ویتامین و ماده معدنی مهمی برای بدنتان تامین نمی کند مثل آهن، کلسیم و ویتامین ث.

پس وقتی حدود یک مشت از آن را می خوریم با اینکه حدود ۱۱۰ تا ۱۴۰ کالری انرژی دریافت می کنیم ولی اصلا ویتامین و مواد مغذی دیگری همراه آن به بدن خود نمی رسانیم .

علاوه بر آن با مصرف این میزان کالری، در واقع جا را برای مصرف سایر غذاهای مقوی تنگ کرده و اینها را جایگزین آن مواد مغذی مفید می نماییم.

مثلا اگر به جای خوردن یک عدد سیب، یک مشت پاستیل بخوریم به مقدار زیادی پتاسیم، ویتامین  وفیبر را که قرار بود با خوردن آن سیب به بدن ما برسد را از دست خواهیم داد.

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیست + 9 =