نظم عالم هستی و قدرت خداوند
نظم عالم هستی و قدرت خداوند

نظم عالم هستی و قدرت خداوند


 

 امروز درمورد یکی از شگفتیهای آفرینش سخن بگویم، که تفکرو تعقل درمورد آن انسان را مات و مبهوت میکند. و ما انسانها به سادگی از کنار آن میگذریم بدون آنکه نگرشی داشته باشیم.
و آن راز خلقت میوه ها در فصول مختلف میباشد

خداوند در قرآن میفرماید:

ما آنچه که درزمین و آسمان است آفریدیم و همه چیز را در جای خودش قرار دادیم.ودر
جای دیگر میفرماید:مابرای هرچیزی قدر و اندازه قرار دادیم. باتامل دراین دو آیه میتوان گفت که جایگاه تمام اشیا و خلایق مشخص شده و تغییر درماهیت آن سبب تغییر دروجود آن میشود.
 تاکنون اندیشیده ایدکه چرا خداوند جایگاه هندوانه وخیار را درفصل تابستان و انار را درپاییز  وثمره ی شلغم را درزمستان قرار داده است؟
بله درست است.
بی شک برای خداوند توانا میسربود که جایگاه هندوانه وخربزه را در زمستان و انار را در تابستان قرار دهد. اما خداوند هر چیزی را در جایگاه خودش قرار داده وبرای هر چیزی طبع و مزاج معین آفریده است.خیار را درفصل تابستان که مزاج انسان به صفرا گرایش دارد افرید تا مزاج را به سردی وهندوانه را دراین فصل قرار داد تامزاج را  به تری بیشتر سوق دهد تاعطش وتشنگی حاصل ازغلبه صفرا فروکش کند.
 زردالو، قیسی و هلو را هم در این فصل قرار داد تا خشکی حاصله از وجود صفرا رفع شود و مزاج ملین بماند و انار در فصل پاییز قرار داد تا خون خسته و کهنه که هوای گرم تابستان و صفرای بدن آن را غلیظ نموده رقیق و شفاف کند و رسوب سودا از بدن خارج شود و ثمره ی شلغم را در زمستان قرار داد تا انسان از شر بلغم و عفونت رهایی یابد. و ما متاسفانه فقط یک مصرف کننده ای بیشتر نیستیم و در این همه شگفتی تامل نمیکنیم
تمام این مطالب را گفتم تا به آسیب شناسی ان برسیم.
 متاسفانه سالهاست که ترکیب این سیکل را به هم زده ایم. و همه ی میوه ها درهمه ی فصول مصرف میشود. و این یک اشتباه بزرگ است که جز بیماری حاصلی ندارد. ثمره ی هندوانه فقط مخصوص تابستان است و اگر در فصلی دیگر مصرف شود باعث غلبه ی اخلاط دیگر دربدن میشود. عزیزان مصرف هر میوه ای در فصل غیر از فصل خودش فقط حکم دارو را دارد نه حکم غذا .بله . و این قضیه برای سایر میوه ها صدق میکند. پس بیایید نظمی را که خداوند در عالم هستی قرار داده بر هم نزنیم و از نظام هستی تبعیت کنیم.

منبع:  تلگرام طب سنتی


 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

19 − هشت =