خواص موز از دیدگاه طب سنتی
خواص موز از دیدگاه طب سنتی

خواص موز از دیدگاه طب سنتی


 

برخی از مفسرین، درخت موز را به عنوان مصداقی از عبارت و طلح منضود (درخت پربرگ که در بهشت اصحاب یمین و رستگاران از سایه آن استفاده می کنند) که در آیه ۲۹ سوره واقعه آمده است ذکر کرده اند.

مزاج موز گرم و تر است و برای اکثریت انسان ها بدون عارضه و مفید است. یکی از علت های جهانی و عمومی شدن آن نیز همین نکته است؛ لذا اکثر انان ها آن را دوست دارند و از آن استفاده می کنند چون طبع انسان به شیرینی تمایل دارد. موز غذاییت زیادی دارد و چاق کننده و انرژی بخش است و برای تقویت قوای مغزی مناسب است. جایگزین خوبی برای وعده غذایی محسوب می شود، مخصوصا کسانی که به وعده غذایی کامل معمول دسترسی ندارند یا از رژیم لاغری و گیاهخواری پیروی می کنند. بدیهی است گیاهان مغذی و غذاهای گیاهی نسبت به غذاهای حیوانی با بدن انسان ها سازگارترند و از مهم ترین آنها می توان به نان و برنج اشاره کرد که درجهان عمومیت دارد. مصرف موز برای کودکان و افراد مسن خوبست چون بافت نرمی داشته، هضم نسبتا راحتی دارد و زود به انرژی و قوا تبدیل میشود.

موز برای افراد با مزاج سرد و خشک که معمولا لاغر بوده، استعداد چاقی ندارند، پوست خشک تیره ای دارند که مخصوصا در فصل پاییز خشکی آن بیشتر می شود، مشکلات اعصاب و مشکلات مفصلی دارند و از خوردنی های گرم وتر بسیار نفع می برند، مناسب است. پس موز یکی  از بهترین میوه های فصل پاییز است.موز تولید مایعات جنسی رازیاد کرده و محرک میل جنسی است.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

نوزده − 19 =