فواید برگ زیتون
فواید برگ زیتون

فواید برگ زیتون


 

حمایت از سیستم ایمنی: به علت خواص ضدباکتریایی و ضدویروسی عصاره برگ زیتون، بدن بیشتر قادر خواهد بود که به طور منظم از این عصاره استفاده شود. استفاده از این عصاره در ابتدای بیماری باعث کاهش شدن علائم و دوره بهبودی می شود.

ضد التهابی: عصاره برگ زیتون حاوی فلاونوئید می باشد که ثابت شده فواید ضدالتهابی قوی دارند و می توانند نشانه های چندگانه سلامتی که شامل سرطان، بیماری قلبی، آرتریت و دردهای مزمن می باشند را کاهش دهند.

سلامتی قلب: محققان دریافته اند که عصاره ی برگ زیتون سطوح کلسترول بدخون (TG,LDL) را کاهش می دهد در حالی که سطح کلسترول خوب (HDL) را تغییری نمی دهد یا حتی ممکن است آن را بالا ببرد که نقش محافظتی داشته و از تشکیل لخته چربی جلوگیری می کند.

مقابله علیه عفونت های قارچی: تحقیقات نشان داده عصاره برگ زیتون بر ضد کاندیدا و قارچی که باعث این بیماری می شوند، عمل می کند.

عفونت لوله ادراری: عصاره برگ زیتون بر ضد پسودوموناس ایروژیتوزا که یکی از باکتری های مسبب عفونت مجاری ادراری و سینه پهلو می گردد، موثر است. ثابت شده پسودوموناس در مقابل آنتی بیوتیک مقاوم است.

حمایت از سیستم گوارشی: عصاره برگ زیتون یک ماده ادراری طبیعی است بدین مفهوم که کمک می کند آب و دیگر ترکیبات سمی دربدن کاهش یابد و از بدن دفع گردد. علاوه بر این عصاره آن به هضم کمک کرده و مانع عفونت و تحریک سیستم گوارشی می شود.

هرپس و شینگل: چندین مطالعه نشان داده که عصاره برگ زیتون تمام اشکال ویروس تبخال از جمله هرپس ۱و۲ و هرپس زوستر را سرکوب کرده و از بین می برد.

ضد ویروسی: عصاره برگ زیتون یک عامل ضدویروسی طبیعی است و برای فوائد بالقوه در مداوای عفونت ایدز و دیگر ویروس ها مورد مطالعه قرار دارد.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

20 − شش =