آیا مو کاشتن درست است ؟

آیا مو کاشتن درست است ؟


سه دسته طاس نمی شوند:

۱ – معتدل ها

۲ – بلغمی ها

۳ – سوداوی ها

از سن ۲۱ تا ۲۸ سالگی رطوبت به حداقل می رسدف اما حرارت وجود دارد و در بدن هم صفرا چون جایگاهش بالاست و لذا بالا می زند و به طور طبیعی سردرد گرم تولید می کند.

فرد هر چه گردش می کند سردردش بیشتر می شود، عطر می بوید، گرمی می خورد، آفتاب می زند سردرد بیشتر می شود، از این مرحله که رد شد پیاز مو را می سوزاند و ریزش مو به وجود می آید که در ۲۱ تا ۲۸ سالگی پدید می آید .

اگر ریزش مو در جلو سر باشد ریزش صفراوی است و اگر در وسط سر باشد دموی است اگر در هر دو باشد هم دم هم صفرا بالاست و علت اینکه زنان طاس نمی شوند چون در آن ها صفرا و دم بالا نیست، پس این ادعاهایی که می کنند ما مو می کاریم این ها بیهوده است تنها راه درمان ریزش مو این است که در همان سن باید صفرا و دم را کنترل بکنید.

یک نوع ریزش هم داریم که ریزش سرد است، این هم در زنان و هم در مردان است چه در سر و چه در ریش، که در طب سنتی داء الثعلب گفته می شود که درمانش خوردن گرمی ها و مالیدنی های گرم است.این نوع ریزش در موقع استرس، ناراحتی، ضعف، حادثه و کم بودن گرمی پدید می آید.

در این نوع بیماری داروی پوستی داده نمی شود چون این بیماری، بیماری پوستی نیست بلکه ریزش سیستمیک است که خوراک گرمی می دهیم و درست می شود مثل: بادام ۱۴ عدد، انجیر ۵ عدد، زیتون ۵ عدد، شربت عسل صبح و شب یک لیوان، ارده شیره هر صبح، و اگر بخواهیم شتاب بدهیم روغن سیاه دانه به ملاج سر می زنیم.

اگر ریزش مو از ۲۸ سال به بعد ادامه داشت یعنی گرمی هم ادامه دارد و از ۲۸ تا ۴۲ سالگی گرمی رو به کاهش می رود و در ۳۵ سالگی به گرمی تعادل می رسد. چون مردم بیشتر سردی می خورند و زندگی شان استرس زا و سرد است اما در زمان های قبل سن ۴۰ سالگی سن اعتدال بوده است از ۴۰ تا ۶۰ را می توان به صورت اعتدال زیست و از ۶۰ تا ۱۲۰ سال یک شیب کندی به سوی سردی است، ممکن است شیب سردی کند و یا تند شود و کندی و تندی را در ظاهر از رنگ مو می فهمیم، اگر سردی بروز کرد یعنی سردی بروز کرده و اگر این سفیدی در ۲۰ سالگی بروز کرد یعنی سردی در ۲۰ سالگی اتفاق افتاده و اگر در ۶۰ سالگی بروز کرد یعنی دیرتر بروز کرده است و لذا اگر گرمی بدهیم دوباره مو سیاه می شود.

اگر روغن سیاه دانه به سر بزنیم پیاز مو را گرم می کند و مو سیاه می شود ولی این راه درستش نیست بلکه باید علت را از درون جستجو و برطرف کرد.

وقتی ما رنگ مو را در اختیار نداریم با رنگ ابرو می فهمیم که رنگ مو چیست؟ چون رنگ مویسر با رنگ ابرو یکی است و نازکی و کلفتی هم همین طور است.

کسی که در اثر ناراحتی های زیاد موهایش سفید می شود چون غم زیاد دارد و غم هم سرد است و فورا بروز می کند حالا اگر به او گرمی بدهیم دوباره رنگ مو بر می گردد.

کسی که ریزش مو به خاطر صفرا دارد حجامت خیلی کمک می کند چون حجامت سردی تولید می کند و موجب کاهش صفرا می شود.

هرچه زندگی ها صنعتی تر می شود انسان ها بیشتر به همدیگر نزدیک تر می شوند، فرد در بندر عباس است اما چون در زیر کولر گازی است لذا سرد می شود و طبعش هم سرد می شود، غذاها هم همین طور هستند یک غذا را در تمام نقاط ایران می خورند و لذا مزاج ها به هم نزدیک و بیماری ها هم مشترک می شوند.

 

منبع:  کتاب مزاج شناسی و نسخه های استاد خیراندیش


 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

پنج × سه =