مضرات روغن نباتی

مضرات روغن نباتی

از نگاه دکتر خیراندیش


مضرات روغن نباتی : عسلِ گیاهان، شیره انگور و کتیرا است و عسلِ روغن ها، روغن حیوانی است که این روغن به عنوان دارو مطرح است و هر اندازه که از این روغن به بدن وارد می شود همان اندازه، درد از بدن خارج می شود.

انواع روغن های حیوانی اعم از دنبه، پیه و روغن زرد این ها در بدن رسوب ندارند و توان جذبشان بالاست؛ در اثر این رسوب است که کلسترول تولید می شود.

کل روغن های حیوانی، مغز استخوان را ترمیم می کنند و عضلات را قوی می کنند، پس علت افزایش بیماری های پوکی استخوان، مصرف روغن های نباتی است، از این جهت پس کسانی که شکستگی یا ترک استخوان دارند اول باید روغن نباتی را حذف بکنند و روغن حیوانی بخورند و چون هضم این روغن در اثر مصرف طولانی مدت روغن نباتی سخت شده لذا روغن حیوانی را همراه با عسل و سرکه بخورند تا بدن بتواند جذب کند یا قبل از مصرف روغن حیوانی از روغن زیتون شروع بکنند که هم شویندگی سیستم گوارشی دارد و هم سودای جذب شده در کل اندام را پاک می کند و زمینه را مساعد می کند برای جذب روغن حیوانی.

به این ترتیب با ترکیب : چهار واحد روغن زیتون + دو واحد عسل + یک واحد سرکه، زمینه برای جذب روغن حیوانی آماده می شود.

اگر این ترکیب را به عنوان غذا مصرف بکنید در روی سالادها، بهترین غذا می شود ( گرم مزاج ها روی کاهو و سرد مزاج ها روی کرفس بریزند).

این ترکیب برای بیماری های پوکی استخوان و مجموعه بیماری های مفاصل، استخوان و عضلات مفید است.

توجه: روغن حیوانی، گرم است و در کل، تمامی چربی های حیوانی گرم هستند.

 

منبع: کتاب مزاج شناسی و نسخه های استاد خیراندیش


 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

10 + پانزده =