مسکن های گیاهی در طب سنتی
مسکن های گیاهی در طب سنتی

مسکن های گیاهی در طب سنتی


برای دور ماندن از عوارض قرص های مسکن به شما پیشنهاد می کنیم که برای تسکین دردها از مسکن های گیاهی و طبیعی استفاده کنید که به معرفی تعدادی از آنها می پردازیم:

زنجبیل،ضدالتهاب قوی

زنجبیل یکی از قدیمی ترین گیاهان تسکین دهنده است که در طب سنتی کاربرد فراوان دارد. این گیاه تندمزه، ضدالتهاب و تسکین دهنده ی سنتی درددل، حالت تهوع، دردهای ماهیچه ای، آرتریت و میگرن است.

تحقیقات نشان می دهد زنجبیل موثرترین جایگزین ایپوبروفن و داروهای مشابه است.

زنجبیل باعث کاهش التهاب و افزایش گردش خون می شود و می توان آن را به شکل دم کرده یا ادویه استفاده کرد. زنجبیل همچنین ضدسرطان، آلزایمر، ورم معده، انقباضات رحمی، آسم و … است.

رازیانه، بابونه، تسکین دردهای قاعدگی

برای کاهش میزان دردقاعدگی استفاده از عرقیات گیاهی مانند رازیانه و بابونه موثر است.البته باید داروهای گیاهی را مدتی قبل از قاعدگی مثلا یک هفته تا ۱۰ روز قبل شروع و روزی یک استکان مصرف کرد.

زردچوبه

زردچوبه دارای ماده ای به نام کوکومین است که اثرات ضدالتهابی و ضد درد شبیه داروهای مسکن دارد. این ادویه برای بهبود درد و بهبود فرآیند گوارش غذا، جلوگیری از تخریب بافتی، التهاب مفصل ها و تنظیم عملکرد سلول های عصبی استفاده می شود.

روغن زیتون

روغن زیتون خاصیت ضدالتهابی دارد و در بدن مانند ایبوپروفن عمل می کند. این ترکیب مانع ترشح آنزیم هایی می شود که در احساس درد نقش دارند.این خواص ضدالتهابی به ویژه برای بیماری های مزمن ودردناکی که نیاز به درمان های طولانی مدت دارند،موثر است.برای درمان گوش درد نیز روغن زیتون را با سیر مخلوط و کمی آن را گرم کنید. سپس روغن را از صافی ردکنید و در گوش تان بچکانید.

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

13 + 5 =