نسخه های طب سنتی برای درمان برخی از بیماری ها-
نسخه های طب سنتی برای درمان برخی از بیماری ها-

نسخه های طب سنتی برای درمان برخی از بیماری ها


 

حالت تهوع و استفراغ

معمولا فردی که دچار حالت تهوع می شود میل به غذاخوردن خود را از دست می دهد. در این مواقع سماق و آبلیمو دو ماده غذایی کاملا در دسترس می باشند که حالت تهوع را با دفع به صورت استفراغ پایان می دهند. اگر همین سماق را با مقداری زیره نیز مخلوط کنیم اثر بخشی آن چندین برابر خواهد شد.

جهت رفع حالت تهوع استشمام دود بخور سیاهدانه نیز بسیار مفید است. لازم به ذکر است که استشمام دود و بخور سیاهدانه از طریق استفراغ به حالت تهوع پایان نخواهد داد بلکه آن را فرو خواهد نشاند.

اسهال

در زمان اسهال بیشتر از گیاهان دارویی با مزاج گرم استفاده کنیم. یکی از بهترین و مناسب ترین گیاهان دارویی برای رفع اسهال گیاه دارویی بلوط است. از بین عرقیات بهترین آن ها عرق نعناست.

دل درد

زنجبیل یکی از بهترین گیاهان برای تسکین دل درد میباشد. همچنین دم کرده رازیانه برای دل درد مفید می باشد. شربت بهار نارنج اگر با مقداری پودر زنجبیل مصرف شود سریعا دل درد را تسکین می دهد. در هنگام دل درد از خوردن مواد غذایی و خوراکی با مزاج سرد باید اجتناب کرد.

مسمومیت

فلفل سیاه یکی از بهترین ادویه ها برای غلبه بر مسمومیت ها است. توصیه می شود به هنگام مصرف غذاهای بیرون از منزل حتما مقدار کمی فلفل سیاه همراه آن به عنوان ادویه میل شود. گیاه آویشن یک گیاه بسیار قوی برای دفع سم میباشد درهنگام مواجهه با فرد مسموم، دمکرده رقیق آویشن بسیار برای رفع مسمومیت مفید است.

 

منبع:  بوعلی دارو


 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

چهار × پنج =