ماسک های طب سنتی برای سلامت دست ها
ماسک های طب سنتی برای سلامت دست ها

ماسک های طب سنتی برای سلامت دست ها



با کمک گرفتن از طب سنتی می توانیم دست هایی با طراوت و زیبا داشته باشیم به چند نمونه از راهکارهای طب سنتی در مقاله زیر توجه کنید:

لوسیون برای پوست های زبر

۲ عدد زرده تخم مرغ را خوب بزنید سپس ۱ قاشق غذاخوری گلاب و۱ قاشق مرباخوری روغن بادام را مخلوط کنید تا به صورت خمیر در آید سپس روی دست ها بمالید دستکش نخی بپوشید یک ساعت صبرکنید سپس با آب ولرم بشویید.

لوسیون روشن کننده دست

۲ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش، ۲ قاشق غذاخوری آب سیب زمینی و ۴ قاشق مرباخوری روغن آووکادو را با هم ترکیب کنید و خوب هم بزنید. روزی ۲ مرتبه روی دستها بمالید و به مدت نیم ساعت بماند، سپس با آب ولرم بشوئید.

لوسیون برای دستهای خشک و خشن

۵ قاشق غذاخوری سبوس گندم را کاملا الک کنید و سبوس نرم را داخل یک لیوان آب جوش بریزید. یک ساعت در آب بماند بعد آن را صاف کنید. سپس ۴ قاشق غذاخوری سرکه سیب خانگی را بیفزائید و بگذارید به مدت نیم ساعت روی دست بماند. روزی یک بار از این ترکیب روی آن بگذارید سپس با آب ملایم بشویید.

لوسیون طراوت بخش دست ها

۲ عدد گوجه فرنگی متوسط را له و آب آن را جدا کنید. ۴ قاشق مرباخوری آب پرتقال و ۱قاشق مرباخوری روغن شترمرغ را به آن اضافه کنید و خوب به هم بزنید. روزی یک بار به مدت ۳۰ دقیقه روی دست ها بمالید سپس بشویید.


منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

1 + هفده =